Pages

3 Haziran 2014 Salı

Bir Yurtiçi Kargo Klasiği : REZALET! (Güncelleme)

Çok sinirliyim arkadaşlar, hem de çok. Bu kargoyla yaşadığım ilk sıkıntı değil, genelde bir sıkıntı yaşamayınca şaşırıyorum. 10 alışverişimden 7'sini bu kargo şirketi zehir ediyor. Online alışveriş sitelerinin müdavimiyim, Trendyol, Morhipo, Markafoni gibi sitelerden çok alışveriş yapan bir insanım dolayısıyla kargo şirketleriyle haşır neşirim. Ancak bir sıkıntı var, bu siteler Yurtiçi Kargo anlaşmalı, çok nadir şekilde diğer kargo şirketleriyle yolluyorlar( atıyorum 10 siparişten 1 ya da 2 tanesi farklı bir kargo şirketi ile geliyor).
Ne gariptir ki rakip olan firmaları tarafından bugüne kadar sadece bir kere mağdur edildim, şikayet ettim, bir daha tek bir hata bile olmadı. Ama Yurtiçi Kargo nesine güvenip bu kadar rahat bir şekilde insanları mağdur edebiliyor aklım almıyor.

Neyse sıkıntıya gelecek olursak :

29 Mayıs günü sabah 11'de Morhipo tarafından siparişim kargoya verilmiş


30 Mayıs günü elime geçmesi gereken kargo elime geçmedi. Aradım, bu gayet normal bir durummuş gibi "Daha şubeye varmamış kargonuz" dedi. Evet, 24 saat içinde çıkış biriminden şubeye varamayan bir kargodan bahsediyoruz. 30 Mayıs Cuma geçti, 31 Mayıs Cumartesi geçti, 2 Haziran Pazartesi geçti, ne sistemde bir güncelleme var ne de gelen giden. Dün aradım çağrı merkezini, durumu öğrenmek için, kargonuz hakkında operasyon başlatılacaktır dedi numaramı aldı biz sizi arayacağız dedi, tabii ki aranmadım. Kargo takip sayfası aynen bu fotoğraftaki şekilde durdu bugüne yani 3 Haziran'a kadar. Bugün olanlar da daha vahimdi. 

Burda yazana göre ben kargoyu 11'de alıyorum, sonra kargo aynı dakika içinde şubeye ulaşıyor. Şubeyi aradım ulaşamadım. Çağrı merkezini aradım tekrar, kaybolma durumuna karşı operasyon başlatıyorum tekrar, arayacağız sizi dedi, saat 15'e kadar arayan soran olmadı yine. Baktım arayacakları yok tekrar aradım, durumu anlattım, konuşma şu şekilde gelişti.

-Merhaba kargom teslim edildi görünüyor ama ben kargo teslim almadım
+Apartman görevliniz varsa o almış olabilir mi?
-Hayır yok, zaten teslim alan kısmında benim adım yazıyor.
+Belki apartman görevlisi almıştır o alsa bile sizin adınız yazar çünkü(Yani bunun tercümesi : biz kargonuzu teslim ederken imza kimlik falan takmıyoruz, önüne gelene teslim ediyoruz kimin aldığından haberiniz dahi olmuyor)
-Apartman görevlisi yok zaten sabah da aradım sizi daha şubeye bile varmamış.

Bundan sonrası klasik zaten. Şikayetlerimi görmüş, onu söyledi şikayetiniz bulunmakta diye, "4 gündür kargom elime geçmiyor, 4 gündür bilgi alamıyorum, 2 gündür arayacağız deniyor ama aranmıyorum, teslim almadığım hatta şubeye bile ulaşmamış bir kargo sistemde benim tarafımdan teslim alınmış görünüyor, tabii ki şikayet ederim" deyince bir şey diyemedi. Tekrar aynı şeyi söyledi, arayacaklarmış. Muhtemelen cuma gününden beri kayıp bir kargo pakedini nasıl hala bulamadıkları enteresan. Facebook sayfaları ve Twitter sayfaları cevap vermiyor. Ama size cevap vermiyorken başkalarına mention atıyor falan. Çok acayip. Arayacaklarmış bakalım, hayır ben böyle sıkıntılar yaratmalarından sonra o kargonun elime ne şekilde ulaşacağını da çok merak ediyorum. 

En kötüsü de çaresizlik. Çağrı merkezi çalışanlarına yöneltmiyorum şikayetlerimi, anlamı yok çünkü. Tutup da bu sosyal medyada yazdıklarımı onlara söylemem bir şeyi değiştirmez, paketten sorumlu olanlar onlar değiller çünkü. Ama bu sayfalara yazmak da bir şey değiştirmiyor, şu kargom da gelsin Morhipo üyeliğimi de iptal ettireceğim zaten. Trendyol Gold ve Markafoni üyeliğimi sırf bu kargo firması yüzünden iptal ettirdim.

Kısacası arkadaşlar size önerim, şu an sorun çıkmaması hiç sorun çıkmayacağı anlamına gelmez. Google'a "Yurtiçi Kargo Şikayet" yazdığınız an çıkan sonuçları okusanız anlarsınız ne demek istediğimi. Tamam kabul bazıları çok saçma olabiliyor ama büyük çoğunluk ciddi hatalardan dolayı meydana gelen şikayetler. Eskiden böyle değildi bu firma ama online alışveriş siteleriyle anlaşmalı çalışmaya başlamalarından itibaren sorun yaşamadığınız işlem sayısı çok az. "Nasıl olsa iş geliyor" mantığıyla müşteri memnuniyeti kaygılarını sıfıra indirdiler. Bizim de müşteri olarak onlara düzgün çalışmazlarsa iş gelmeyeceğini göstermemiz gerekiyor. En kötü ihtimal alışveriş siteleri bunlar yüzünden müşteri kaybedeceklerini gördükleri anda başka firma seçenekleri de koyar. Mesela Morhipo'ya "Mağdur durumdayım, stoklarınızda varsa ürünleri tekrar başka bir firmayla yollayın, bu gelmeyen kargomu da firmadan geri isteyin" gibi bir orta yol sunduğumda "Başka firmayla yollayamayız anlaşmalı olduğumuz firma yurtiçi kargo, biz firmayı uyarırız" anlamına gelen bir cevap verdi. Yurtdışında bu iş böyle değildir mesela. Senin anlaşmalı olduğun firma bir hata yaptığında, pakedin vs kaybolduğunda anında yenisini yollarlar. Doğru olan da budur. Müşteri hizmetleri gerçekten çok saygılı çok iyi bir alışveriş sitesi ama ne yazık ki çözüm bulma konusunda çok yetersizler.

Bekleme olacağım, bu yazıyı güncelleyeceğim yeni bilgiler geldikçe. Ve tabii ki hala aramadılar.

(Not : Vanilyaclub dün pakedimi aras kargoya vermiş, kargo bugün öğleden sonra elimdeydi. Demek ki neymiş, çok zor değilmiş.) 

Sonunda bugün yani 5. günde kargom geldi. İşkence bitti. Siz siz olun bu firmayla çalışırken bu tür şeylere hazır olun. Öptüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder