Merhaba :)
Yaklaşık 5-6 senedir internetten alışverişle içli dışlı olan bir blogger olarak bugüne kadar bu konuya nasıl değinmedim bilmiyor ve sizden özür diliyorum turtalarım çünkü hepimizin aklındaki soru işaretleri bu. İnternetten alışveriş güvenilir midir? Nelere dikkat etmemiz gerekir?
Aslında bu konuda belli başlı kurallar yok. Bir bakıyorsun en ünlü site seni mağdur etmiş, bir bakıyorsun adı sanı duyulmamış bir site seni çok mutlu etmiş. Şans işi. Ama işi şansa bırakmadan alabileceğimiz küçük önlemler de yok değil.
Öncelikle alışveriş yapacağımız site hakkında ufak bir google araştırması yapmamız gerekiyor. Tüm kadınlar olarak içimizde bir FBI ajanı barındırdığımızdan bizim için hiç de zor olmasa gerek :) Bu konuda www.sikayetvar.com benim tercihim. Firmanın adına gelen şikayetleri okuyorum, çözüm sürecine bakıyorum, firmanın verdiği cevaplara bakıyorum ve az çok bir taslak oluşuyor kafamda. Sonra forumlarda insanların yazdıklarına bakıyorum (bu kısım önemli çünkü bazen firmaların elemanları o forumlara çok optimist yorumlar yazabiliyor sırf reklam için). Kim ne demiş, ona cevaben neler denmiş vs. Sonra firmanın kimlerle çalıştığına, fiyat aralıklarına bakıyorum. Hala muallakta kalırsam firmaya mail atıyorum ve cevap yazım tarzlarını ve ilgilenme süreçlerini kontrol etmiş oluyorum. Şimdiye kadar bu konuda yanıldığım bir site olmadı.
Ama tabii bu firmalar haricinde, adını araştırmaya gerek duymadığım büyük firmalardan sıkıntı yaşamadım değil. Bunların isimlerini ve mağduriyet yaşattıkları konuları sıralayacağım şimdi. Araya iyi örnekleri de serpiştireceğim tabii ki :)
Hepsiburada.com
Kendisinden sayısız elektronik alet almışlığım var. Teslimatta ufak tefek gecikmeler haricinde beni mağdur etmemişti şimdiye kadar. O kadarı da kadı kızında bile olur.
Diyordum ki...
Samsung S4'ün haberini aldığımda direkt önsipariş için site aramaya başladım. Sonra hepsiburada'dan almaya karar verdim. Okulum Şile'de olduğu için göçebe hayatı yaşadığımdan teslimat benim için önemliydi ve bana uygun tarihte bir burası yolluyordu. 21 Nisan'da önsiparişimi verdim heyecan içinde 27 Nisan'ı bekliyorum. 27 Nisan Cumartesi gününe denk geldiğinden ürünün 30 Nisan'da elime ulaşması gerekiyor. Varsın olsun diyorum Şile'de okumanın dezavantajları. Bu sırada bakıyorum ürünü Suadiye'deki adresime sipariş etmişim. Telefondu maildi derken adresimi ancak ürün kargolandıktan sonra değiştirebileceğimi öğreniyorum. Evet tuhaf bir sistem ama sistemleri bu sonuçta ona da kabul. Peki sonra neler oluyor?
Ürün, defalarca arayıp adres işlemini hatırlatmama rağmen Suadiye'deki adresime kargolanıyor. Daha da kötüsü araya 1 Mayıs girdiğinden ben ürüne ancak 2 Mayıs'ta ulaşabileceğim. Ta Şile'den Suadiye'ye derslerimi bırakıp gelip geri dönmüştüm sırf telefona ulaşabilmek için. Güya önsiparişle aldım telefonu ve güya İstanbul'a gelmeme gerek kalmadı. Kendilerinden de bir daha bir çöp bile almadım.
Limango.com.tr
Bu siteden hiç ürün almamıştım, ilk denememdi. Kendileri hakkında araştırma yapma ihtiyacı hissetmedim sonuçta tanınmış bir siteydi. Ürünü aldıktan sonra şeytan dürttü bir bakayım dedim ve sikayetvar.com sayfasında kendileriyle ilgili destan gördüm resmen. Ve evet aynıları benim de başıma geldi. 15 Eylül'de sevkiyatına başlanacak ürünlerim için kendilerine attığım maillere cevap alamadım. 21 Eylül'de yazdığım şikayetten sonra bana geri dönüş yapıldığı belirtildi ama yapılmadı. En sonunda kendilerine yine aynı şikayet sayfasından, eğer haftaiçi ürünlerim teslim edilmezse diğer mağdurlarla toplanıp dava açacağımdan bahsedince o bir türlü tedarik edilemeyen ürün 3 günde tedarik edilip kargolanıp elime ulaştı. Ülkemizdeki e-ticaret anlayışı ağlamayana meme yok şeklinde anlayacağınız. Ha bu olaydan sonra 1 hafta boyunca kendileri tarafından telefonla arandım ama takdir edersiniz ki iş işten geçtikten sonra o telefonların bir anlamı yok. Kendilerinden bir daha alışveriş yapmayacağım tabii ki.
Markafoni.com
Bu siteyle alakalı hiçbir sıkıntım olmadı. Hatta daha da ilginci verdikleri teslimat tarihinden daha önce yollamışlıkları bile var ürünleri. Memnunum ve kullanmaya devam ediyorum.
Trendyol.com
Favori sitemdir, bir şey ararken ilk oraya bakarım. Kendileri de markafoni gibi bazen ürünleri erken yollayabiliyor. Ürünler orijinal ve defosuz geliyor. Umarım hep de böyle devam eder. Memnunum ve kullanmaya devam ediyorum.
1v1y.com
Şikayet sitesinde hakkında destan yazılan ama şimdiye kadar beni hiç üzmemiş bir site - ki 4. alışverişim ordan şu an- kendileri. Normalde tedarik için verdikleri tarihin ilk gününde ürünler tedarik ediliyor. Bu son alışverişim biraz kalabalık olduğu için sepetteki bir ürünün tedariği geciktiğinden sarkma yaşadım. Bu konuda otomatik cevap aldığım için yazdığım sinirli bir mesajdan sonra beni aradılar, çözüm bulmak için ellerinden geleni yaptılar. Sırf bu hareketleri için bile bir şans vermeye değer olduğunu düşünüyorum. Ben yine alışveriş yapmaya devam edeceğim bu siteden.
BellaMola.com
Tamamen şans eseri rastladığım bir site. İyice araştırdığımda cheapsmells.com'un TR şubesi olduğu bilgisini öğrendim. Öğrenmesem güvenemezdim açıkçası çünkü parfüm fiyatları piyasanın çok çok altında. Ürünün ödemesini yaptığım gecenin sabahı ürün kargoya verildi. Bugün elime ulaşır. Gördüğünüz gibi tedarik ve teslimatta aşırı hızlılar. Ürünlerin orijinalitesi hakkında da elime ulaştıktan sonra buradan inceleme yazacağım :) Eğer memnun kalırsam almayı düşündüğüm 2-3 parfüm daha var kendilerinden.
Morhipo.com
Bu site bir acayip. Hem hızlılar, hem kusursuz ürünler, hem de hediye çeklerine boğuyorlar. Kullanamadığım en az 10 çekim var siz düşünün. Zaten boyner'in internet şubesi gibi bir şey kendileri. Her gün istisnasız baktığım sitelerden biri.
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar, olmadı bir devam yazısıyla bu listeyi uzatırım.
E-Ticaret zor bir alan bunun farkındayım ve mümkün olduğunca anlayışlı olmaya çalışıyorum, ama bazı siteler bu işin cılkını çıkarıyor ne yazık ki. Hani tüm siteler aynı şekilde olsa, aynı suistimali yapsa bu ülkede bu işler yürümüyor diyip bu kadar beklentiye girmeyeceğim ama gördüğünüz gibi alanında çok iyi çok başarılı siteler de mevcut. Demek ki yapılabiliyormuş. Ben bazı firmaların biraz "aman şunun şurasında kaç siteyiz ki zaten, memnun olsunlar olmasınlar biz para kazanıyoruz ya önemli değil" mantığıyla hareket ettiğini düşünüyorum bu noktada. Böyle olmaması için de müşterinin bilinçlenmesi ve hakkını savunması gerekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder